Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/clubfran/public_html/modules/mod_search/mod_search.php on line 44

Met zeer slecht weer op vrijdagavond, fantastisch weer op zaterdag en zeer slecht weer op zondag, heeft dit weekend twee gezichten gekend. De opkomst op zaterdag was heel goed. De oudste motor was de Griffon uit 1913. Met 450 cc kon Ben het tempo goed bijhouden.

Zaterdag: uw razende reporter was te laat

Jammer genoeg kwam ik, door een storing in het smeersysteem van mijn Terrot HLG 350 SV, die ik woensdagavond ontdekte met de laatste proefrit, te laat om de start van de Jaarrit mee te maken. Op een bijna volledig verlaten camping werd ik ontvangen door de laatste achterblijver. Na een bakkie koffie de motor uitgeladen. Ik heb toen zelf een stuk langs de dijk gereden. Tegelijkertijd pauzeerden de rijders bij het stoomgemaal "De Tuut". Deze lag onder stoom. Na de broodjes en het drinken is de reis vervolgd via Maasbommel en Alem tot het veerpont Maren-Kessel. Ik zat inmiddels heerlijk in de zon en en kon al snel bijpraten met enkele belangstellenden die inmiddels terug kwamen van de pauzeplek. Goed om te zien dat Peter, samen met Ans, na het noodlottige ongeval in Barneveld, weer van de partij waren.

Wat ik de laatste dagen aan mijn motor heb gedaan, heb ik op het CFM forum geplaatst (redactie: per 1 jan 2017 is het forum is niet meer te raadplegen). Voor mij zat het avontuur van deze dag dus vooral vóór het weekend.

De bijna onvermijdelijke barbeknoei was vervangen door een buffet met drie gangen. Het terras was door een grote partytent overkapt maar die bescherming hadden we die dag écht niet nodig gehad. Weet dat maar eens van tevoren. Tevreden kon ik thuis de verhalen van de dag aan vrouw en kinderen vertellen.

Zondag: rijden we wel of rijden we niet

Het weer was volledig omgeslagen. Praktisch de gehele dag regen gehad. Stonden we net op het punt om te besluiten, of we wel zouden gaan rijden, kwam daar een delegatie uit België met acht man sterk aan. Ja, die komen niet voor niets, dus toch maar rijden.
Met zestien motoren reden we de van 78 km door de regen. In het begin zeiden we tegen elkaar: het valt nog wel mee, he ?  Maar na de droge stop onder een muziektent , werd het niet meer droog. Een beproeving voor mens en materieel.
De oudste deelnemer was 78 jaar. De oudste motor een FN uit 1924 en de jongste motor mijn Motobècane Z22C uit 1955.
Voor mijzelf was dit een goede test van mijn nieuwe motorpak. Uitslag: jas redelijk dicht, broek lekt in het kruis (daar moeten ze toch ook eens iets slims op verzinnen), de Goretex handschoenen: volledig lek. Ik dacht dat die dingen waterdicht zouden moeten zijn?
Van de 16 motoren hadden we drie uitvallers: De MZ 125 hield het voor gezien door ontstekingsproblemen. De DKW 175 viel elektrisch helemaal dood. De Terrot 350 had een framebreuk vlak voor de achteras: volgens de eigenaar een wat zwabberende gewaarwording, maar gelukkig geen ongeval.
Teruggekomen op de camping, moesten de meeste campers en busjes door een tractor van de camping gesleept worden. Maar al met al was het een geslaagd weekend. Uitstekend georganiseerd oor Wim en Trees uit Oss met familie.

In de voorlopige fotoserie alvast enkele afbeeldingen van de "gestaalde" vrienden.

Aankondiging

Elk jaar wordt het clubweekend op een andere locatie door een ander lid georganiseerd.  Deze keer in Brabant/Gelderland in het Maasgebied, dus met veel dijkwegen. Elk jaar is de rit op zaterdag de belangrijkste gebeurtenis. De start is vanuit minicamping Laurenshoeve Poelstraat 3 in Dieden (vlak bij Ravenstein). Deze mini camping heeft groepsaccommodatie en er is genoeg plaats om aanhangwagens en trailers te parkeren. Het dorp is klein en heeft geen winkels. Die zijn er wel in Ravenstein, zo’n 4 km er vandaan.

De route is ook geschikt voor langzame motoren, er komt slechts ‘n enkel stoplicht in voor en desnoods kan er probleemloos een lus van 20 km afgesneden worden als dat beter uitkomt. Uiteraard zal er een bezemwagen zijn en zonodig enige technische ondersteuning bij kleine problemen. De lengte van deze rit is ongeveer 118 km.

Zaterdagochtend

Om 9.30 uur is er koffie-met voor deelnemers en supporters van de motorhelden. Vooraf zal er een korte bespreking zijn over de komende rit die dan van start gaat om 10.30 uur. Halverwege is er een rustpunt en lunch en is er ook nog wat te bezichtigen. (Het is er warm, overdekt, en WC aanwezig.) Niet-rijders hoeven alleen de Maas over te steken (fiets-voet veer ) om  er dan ook bij te zijn.

Anders is er nog Ravenstein waar dan festiviteiten gaande zijn en het vlakglas museum de moeite waard is om te bezoeken of anders de tuinen van Appeltern aan de andere kant van de Maas. Terug van de rit kan er nagepraat worden in het “bruin cafe“ en is er om ongeveer 18.00 uur een maaltijd voor diegenen die zich daarvoor opgegeven hebben.

Zondag

Zondag is er voor liefhebbers nog een ritje gepland van zo’n 78 km. Deze is ook geschikt voor “alle leeftijden” en onderweg is er een eenvoudige lunch.

Vrijdag

U kunt ook op vrijdagavond al naar de camping rijden. Vanaf 17.00 uur is er iemand van de organisatie aanwezig. Uiteraard zijn er kosten aan de organisatie hiervan verbonden. Deelname aan de Zaterdagrit is  8 euro p.p. Daarvoor krijgt U koffie,’n lunch, toegang tot een bezienswaardigheid en twee consumptiebonnen voor het “bruin cafe”. Doet U mee met de maaltijd dan is dat 17.50 euro p.p. Dit zal zijn in de vorm van een buffet. De rit van Zondag is 3.50 euro p.p. Hopelijk zijn er veel liefhebbers voor dit weekend.

Uiteraard is deelname voor eigen risico, de CFM en de organisatie zijn in geen enkele vorm aansprakelijk voor schade in welke vorm dan ook die de deelnemer oploopt tijdens de rit of op de camping.

Informatie Camping

Minicamping  Laurenshoeve,
L. van Boxtel
Poelstraat 3 ,  5371 KJ Dieden/ Ravenstein.
Tel: 0486 412166, Fax: 0486 415326
E-Mail:  laurenshoeve.st @wanadoo.nl
Website: Laurenshoeve 

Mijn CFM

Dit gedeelte van de site bevat informatie voor betalende leden.

Onthoud mij

Inloggegevens vergeten? Klik op "Inloggen" om uw inlognaam of wachtwoord te weten te komen. De inlognaam is uw lidnummer: bijvoorbeeld (dus met streepje) 201401-01