Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/clubfran/public_html/modules/mod_search/mod_search.php on line 44

De voorspellingen voor het weer waren niet gunstig. De vroeg-kampeerders kunnen daar over meepraten. Het weiland bij de boer werd soppiger en soppiger. Als organisator overkwam me de pech dat ik enkele dagen voor het Clubweekend weer (betaald) werk kreeg aangeboden. Daar moest ik mijn kop goed bij houden. Gelukkig was mijn echtgenoot en pleitbezorger voor het houden van het Clubweekend, ook al maanden bezig met de voorbereiding. Niet alleen op papier, ook het aankopen van houdbare spullen, het regelen van meubilair enz. enz..... 

En toen het zover was dat de eerste gasten op de camping stonden, werd ook duidelijk dat het met het weer alle kanten op kon gaan.
Na de foto's de rest van het verslag.

Toen we zaterdagmorgen vertrokken voor de eerste etappe, bleek dat ook de waarheid te worden. Met een schraal zonnetje vertrokken we westwaarts naar de Veluwe. Het zonnetje verdween en op de beroemde Berg en Dalweg kwam het water met bakken naar beneden. Gelukkig hadden we een pauzepunt bij het elektriciteitsmuseum in Hoenderloo. Maar de eigenaar kwam niet opdagen. Onder het afdak van een nabij gelegen pand stond de koffie met koek dan wel klaar zodat we konden wachten totdat het weer een beetje was opgeknapt Ik reed zelf als voorrijder op een moderne motor (1991 !), er waren drie groepen. Op diezelfde Berg en Dalweg konden we een lang stuk, ieder op eigen tempo, doorrijden. Maar niet de  “Syphax tandem de Luxe”. Vader Freek strandde en zoon Duco op de Terrot HSSE ging hulp regelen. Maar midden op de Veluwe is er geen volledige GSM-dekking en dus is hij doorgereden tot de rand van het eerste dorp. Daar kwam ik hem tegen op zijn Terrot HSSE. Samen zijn we terug gereden en toen gingen de hemelsluizen echt open. De pechauto was inmiddels onderweg maar dat kon nog wel even gaan duren. Wat te doen? Freek vroeg tussen neus en lippen door: “heb je een touw bij je”? Als ervaren motorrijder heb je altijd wat bij je (tie raps, ducktape, pleister, verband, water en touw is wel het minste) en binnen de kortste keren reden we de tandem het bos uit. Freek zijn arm moet op die 7 km wel enkele centimeters langer zijn geworden. Heuvel af ging het natuurlijk probleemloos maar in bochten en heuvel-op deed hij dat erg handig. De koffie smaakte goed.

Wat was er zoal onderweg? Griffon Paris, de blikvanger! Nog een Griffon 676AS & MG 1924. Mijn Terrot NSO 500 en de Gnome & Rhône CM1 350 cc kk bleven bij mij ik de schuur.  Dan een hele dikke Magnat Debon B5 SB 350cc kopklepper 1933 met een kleine maar dappere berijder, deze combinatie is goed op leeftijd. Dan de onvermijdelijke Terrot HST 350 cc SV (2x), een Peugeot 176 AS, een Peugeot 176 TC4, dan nog een roedel Terrot’s, waaronder een HR 1933, de eerder genoemde HSSE, de economische HLG 1932, een NS uit 1928, een HML 1934, de zuinige PU (die deze dag verder helaas geen benzine zou verbruiken). Motobécane is natuurlijk ook aanwezig met de Z22C, verder de Monet Goyon 350 cc sv 1932 (startproblemen, later opgelost) en een even onvermijdelijke Peugeot, in dit geval het type P107. Als klap uit de uitlaat mag niet het starten van de René Gillet Paris onvermeld blijven.  We komen aan het einde van de opsomming: Soyer 07, de tot deze dag pechvrije Syphax tandem de Luxe en de vreemde eend, de Triumph Model P 1926.

Tot in de late uurtjes?

Nee, dat is niet waar. We waren op tijd terug en om vijf uur kwam de groep weer bij elkaar, nu aangevuld met dinergasten. De onvermijdelijke toespraakjes waren zeer kort en welgemeend. Kern ervan was: wat eten we allemaal (door de "kok") en de familiaire sfeer van omgaan (Wil, voorzitter). Ton presenteerde het schildje, dat als aandenken wordt meegestuurd bij deze Peu. Een geste die we hopen terug te vinden op het spatbord van menig motorfiets. Koud weer maakt hongerig. Voorgerecht: mosterdsoep en pompoensoep, hoofdgerechten boeuf bourguignon en ratatouille met rijst, voor de zekerheid nog wat frites gebakken (slechts negen zakken gingen er door dames en heren!), en als nagerecht chocolademousse en ananas-tiramisu.  Bier en wijn waren beschikbaar als water …. Het is tenslotte slechts één keer jubileum. 

Toen de laatste gasten waren opgestapt, gingen we om half twaalf met een fijn gevoel naar bed. Maar zondag stond ook nog een activiteit gepland. Een beetje stram in de benen en de regen trotserend kijken of de camping ontwaakt. 

De Veluwse Stoomtrein Maatschappij bestaat 40 jaar en er is een groots stoomfestival. Met 30 mensen hebben we zondag het festivalterrein bezocht. Een hoogtepunt was het naast elkaar opgesteld staan van drie grote stoomlocs, klaar voor vertrek. De geur, geruis, gezoen en gefluit deed  de hobbyist goed. Prachtig weer en een grote drukte. 

Nog een sfeerdetail: om de authenticiteit van een levendig station te verhogen stonden enkele diesel-locs staan doelloos te draaien…. in het zonnetje ruikt dat lekker….. (laat VW het maar niet horen). We sloten het weekend op de terugrit af in stijl. Regen!

Aan het einde van de dag kwam voor mij nog een grote verrassing: meer dan 100 scherpe foto’s: Judith, bedankt. We maken er dankbaar gebruik van.

 

Mijn CFM

Dit gedeelte van de site bevat informatie voor betalende leden.

Onthoud mij

Inloggegevens vergeten? Klik op "Inloggen" om uw inlognaam of wachtwoord te weten te komen. De inlognaam is uw lidnummer: bijvoorbeeld (dus met streepje) 201401-01