Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer.
Persoonlijke Berichten via het CFM-forum
06. Sep 2010 om 21:41
Nieuws:
Home Help Zoek Log In Registreer

Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
ETM olie uit uitlaat (Gelezen 434 maal)
ben terrot
Beginner
*

ETM olie uit uitlaat
02. Okt 2009 om 16:28

Ik heb een Terrot ETM 125 cc, die heeft enige tijd stil gestaan. Nu ik hem startte kwam er behoorlijk wat olie uit de uitlaat en hij rookte flink.
Is dit normaal en gaat dat na enige tijd lopen over of heb ik een probleem en zoja waar moet ik dit in zoeken?

Groet Ben Onderstal
Naar boven

E-mail   IP Gelogd
paul
Zeer actief lid

HLG first

Re: ETM olie uit uitlaat
Reageer #1 - 04. Okt 2009 om 22:53

Wat je niet schrijft is: rookte hij niet voordat je 'm stil zette? Vermoedelijk niet. Het kan simpel zijn dat de zuigerveren vast zitten. Grotere kans is dat er olie in de motor is gekomen (evt via de benzine?)
Ik hoop dat andere mensen nog wat geinspireerdere antwoorden weten te bedenken. In ieder geval zit je niet zonder olie, dat zou schadelijker zijn.
Toch maar even voorzichtig met je motor voordat je brokken maakt.
Naar boven

IP Gelogd
ben terrot
Beginner
*

Re: ETM olie uit uitlaat
Reageer #2 - 13. Okt 2009 om 18:35

Paul bedankt voor je reactie, ik denk dat ik weet wat er aande hand is. Ik heb de Notice d'Entretien doorgespit en daaruit blijkt dat er mogelijk een terugslagklepje(kogeltje) in de olie toevoer
kan blijven hangen waardoor het motorcarter volloopt. Ik denk niet dat de zuigerveren vastzitten, want de compressie is ca. 1 op 6 lijkt me niet verkeerd.
Ik heb hem een tijdje laten lopen en na enige tijd wordt het roken minder en lekt er ook geen olie meer uit de uitlaat.
Ik moet dus gaan kijken of ik bij die kogeltjes kan komen, die zitten bij de oliepomp en die zit onderin het motorblok, zal wel lastig worden.
Als iemand nog een tip heeft alles is welkom.

Groet Ben Onderstal
Naar boven

E-mail   IP Gelogd
Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af