Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer.
Persoonlijke Berichten via het CFM-forum
06. Sep 2010 om 21:57
Nieuws:
Home Help Zoek Log In Registreer

Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
gnome D5A (Gelezen 4686 maal)
ivoD5A
Ex Lid

gnome D5A
25. Dec 2007 om 12:06

hallo ik ben al heel lang in het bezit van een gnome rhone D5A UIT ONGEVEER 1933. Dit is volgens de info die ik u heb een prototype waarvan slechts 7 stuks gebouwd zijn, en waaruit later de bekende majors zijn afgeleid. DIT IS WEL EEN MONOBLOK met cilinderinhoud van 500 cc, en met zijkleppen. ZIJN ER NOG MOTOREN VAN dit model bekend??? dan zou ik het heel graag weten. hij is al ongeveer 30 jaar in mijn bezit, en ondanks top gerestaureerd, toch motorproblemen. dat heb je met prototypes. het is wel een heel  mooi model mijn tel in belgie 0032 499 174762
Naar boven

IP Gelogd
gnome
Beginner
*

Als ik rij op mijn
motor voel ik mij
groter

Re: gnome D5A
Reageer #1 - 29. Dec 2007 om 23:37

Beste Ivo,

Een D5a is zeker een interessant model. Hij is in productie geweest vanaf 1936 tm 1939.
Als 500cc zijklepper in een plaatstalen frame.
Er zijn niet meer als 300 tot 400 stuks gemaakt. Hij was bedoeld als opvolger van de V2, een 500cc boxer zijklepper. Als D5 begonnen en later gebruikt in het leger als D5A (A= Armee)
De frame nummers begonnen met nr 32.001 en de voorvork was geveerd volgens het Neiman principe, rubber banden dus.
Al deze wijsheden komen uit mijn persoonlijk archief en natuurlijk uit het grote Gnome &Rhone boek van de Amicale des motos Gnome & Rhone.
Heb je afstelgegevens nodig? Ik heb een franstalig instructieboek van de D5A

Jan-Coen
Naar boven

E-mail   IP Gelogd
Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af