Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer.
Persoonlijke Berichten via het CFM-forum
06. Sep 2010 om 22:01
Nieuws:
Home Help Zoek Log In Registreer

Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Wie kan Terrot origineel spuiten? (Gelezen 1750 maal)
ruud pieters
Beginner
*

Wie kan Terrot origineel spuiten?
21. Dec 2007 om 18:44

Sinds kort heb ik een Terrot HML 350 zijklepper. Via internet vond ik de originele kleuren en wijze van aanbrengen van figuren op tank en spatborden.
Maar nu de vraag : wie heeft voor mij NAW gegevens van een goede spuiter en heeft daar zelf goede ervaringen mee opgedaan?

Gelijk ook maar de vraag voor het verchromen van de tank.  
wie heeft voor mij NAW gegevens van een goede verchromer en heeft daar zelf goede ervaringen mee opgedaan?

En tenslotte het biezen.? Wie?

ruud.pieters@achmea.nl
06 53540358
Naar boven

E-mail   IP Gelogd
paul
Zeer actief lid

HLG first

Re: Wie kan Terrot origineel spuiten?
Reageer #1 - 25. Dec 2007 om 00:20

Dag Ruud,
Je vraagt nogal wat. Het probleem zit ook wel een beetje in "origineel' spuiten. Ik heb geen adressen voor je (in welke hoek van Nederland woon je?) Spuiten vernietigt altijd de originele motor. Dat klinkt dramatisch maar is in feite juist. De motor, zoals die nu in je in bezit is, is origineel . . . . . zo heb je 'm gekregen. Hopelijk heeft niemand stukken aan elkaar gelast, andere wielen erin gezet, een verrot spatbord vervangen, een tank van twintig jaar jonger erop gezet. Dit is de originele motor. Op het moment dat je de motor gaat stralen, voorzien van moderne grondlak, gaat spuiten en het frame epoxeren, verliest een motor bijna volledig zijn historische waarde. Maar meestal moet je het wel doen omdat er geen andere kleur meer te bespeuren is dan (roest-)bruin.
Ik heb zelf het spuitwerk ter hand genomen maar daar had ik ook de ruimte en het geduld voor. De kleur heb ik bij mijn lokale "professionele" lakbedrijf laten maken (kost wel wat) door enkele korrels lak (resten van druipers) stuk te slaan zodat de originele kleur tevoorschijn kwam.
Het chroom laat ik doen door een lokaal bedrijf nadat ik zelf alles heb voorbereid (schuren en polijsten). Dan weet je ook zeker dat het goed gebeurt.
Dit is geen antwoord op je vraag maar misschien helpen daar andere forumleden je bij.

Paul
Naar boven

IP Gelogd
ruud pieters
Beginner
*

Reageer #2 - 27. Dec 2007 om 13:45

Paul,

Dank voor je reactie. Ik bedoel met origineel, dat ik hem net zoals hij origineel was wil terugkrijgen. De tank is nu al overgespoten in een zwarte laag met daaroverheen een rood vlak. Afgewerkt met plakbiezen. De spatborden zijn aan de buitenkant gespoten, aan de binnenkant niet gespoten.

Er zijn natuurlijk her en der mensen die hun tank en spatborden hebben laten spuiten (in Frankrijk?) in de kleur en belijning zoals origineel in 1933.

Ik wil mijn tank en spatborden ook weer zo krijgen. Als daarvoor alles naar Frankrijk moet, geen probleem.

Ik woon zelf in Doorwerth (tussen wageningen en Oosterbeek)

Groet,

Ruud
Naar boven

E-mail   IP Gelogd
paul
Zeer actief lid

HLG first

Reageer #3 - 17. Jan 2008 om 17:44

Voor het lakken van je tank hoef je zeker niet naar Frankrijk. Je zou het volende kunnen overwegen:
1) ga naar het archief van de Club Franse Motoren (afspraak maken) en bemachtig daar de documentatie over kleurenschema's en gebruikte kleuren
2) bezoek een motorrit, beurs of museum en maak foto's en schets eventueel hetgeen je daar aantreft (leg maten vast)
3) transfers zijn op beurzen te koop, dus dat zal geen probleem zijn
Door wie je het laat uitvoeren, dat is een lastig punt. Iemand die dit werk aanneemt, die moet daar gevoel voor hebben. Misschien weet je forumlid bij jou in de buurt het geschikte bedrijf of de goeie persoon.
Succes
Naar boven

IP Gelogd
gepetto
Actief lid
**

Reageer #4 - 26. Okt 2008 om 23:26

HAllo, Ruud;
Paul heeft gelijk; ast'effe kan de originele lak behouden. Wanneer dit niet kan, moet je een plekje zoeken waar nog originele lak aanwezig is. Bijvoorbeeld op een afgedekt plaatsje op het spatbord, op een framebuis, gereedschapskistje of iets dergelijks. Is altijd wel te vinden. Dan kan van dit stukje eventueel een scan worden gemaakt. Wordt wel prijzig; je moet ook vaak een hoeveelheid verf bestellen die veel te veel is.
In het boek van Terrot (binnen de club) zijn nog een paar kleuren te vinden.
Wanneer je de kleur niet heel erg exakt wil hebben is het het beste om een zo veel mogelijk gelijkende RAL-kleur bij te zoeken.
Biezen kun je laten doen via de advertenties in de vakbladen voor onze oldtimers. Het is echter ook leuk om het zelf te doen. Als je een of twee avonden vooroefent, lukt dit best. En geeft ook veel voldoening.
Succes
Ton Dorland
Naar boven

IP Gelogd
gepetto
Actief lid
**

Reageer #5 - 26. Okt 2008 om 23:29

Hallo, Ruud;
Nog even: verchromen kan via het bedrijf "metaalmorfose" in Heerde van ons clublid Marius Brouwer. (die nu ook uitlaten maakt). Inclusief evt polijsten en verder voorbewerken. Staat in de "Peu".
Ton D
Naar boven

IP Gelogd
luoxiaosang
Ex Lid

Reageer #6 - 08. Jun 2010 om 08:32

Penelope rappelz rupees,Trunk knows something about risk. A nationally syndicated columnist, Ms. Trunk shocked the business community when she revealed intimate details of her personal life on her blog. At the time, many weren't sure this was the right move, but the blog shot up in popularity and eventually garnered over 30,000 rappelz rupees subscribers.  
    If not for world of warcraft power leveling, that loyal following, Ms. Trunk might not have been able to make a case for her current venture, Brazen Careerist (BrazenCareerist.com), an online professional network for Generation Y. Launching a new company is a perilous endeavor, but Ms. Trunk thought the risk was worth it. 'This world isn't set up for writers to get anywhere,' she says. 'Although I went into massive debt and ended up sacrificing my marriage, it was essential that I take my career into warcraft power leveling my own hands.'  
    As a result, she wedding dresses,is no longer dependent on publications for her livelihood and has achieved one of her lifetime goals -- to serve as a mentor to twenty-something employees. Big Risks, Big Rewards If you think about it, most accomplished people in our culture are entrepreneurs who have taken big risks to net proportionally high rewards. Tough as it is for cautious people like me to accept, if you don't occasionally take calculated gambles, you won't get ahead as quickly as those who do. You will also never get over your fear of the unknown, and life will be predictable and wedding dresses dull.  
    How do you maple story power leveling,go about deciding if a career risk is necessary and will bear fruit? First, it helps to think long term. Where do you want your career to be in five years, and what actions will you have to take to make sure you get there? Next, clearly define the challenge and the opportunity -- or the upside if the risk goes well. Then, consider the downside. Will the worst-case scenario be career-ending, or something that can be maple story power leveling overcome?  
    What's Your world of warcraft gold, Backup Plan? Finally, what are some clues to assess if the risk is going bad, and what is your backup plan if your risk isn't successful?In thinking through these questions, you might determine, for example, that quitting your well-paying job and spending your savings to pursue an invention idea isn't a risk you find tolerable. The smartest risks have a limited downside and a huge upside. They involve research and the counsel of experienced people -- but also the willingness to step back and let the cards fall where they world of warcraft gold may.  
    Believe that wedding dresses, you've made the right choice, and have faith that everything will turn out all right in the end. Insecurity and negativity won't serve you well, because you'll be constantly holding your breath, waiting for things to fall apart. Speaking of which, if a risk doesn't work out, don't let it stop you from taking similar actions in the future. It's normal to feel disappointment and even embarrassment. But it's essential that you pick yourself up and move on. Take stock of what went wrong and make a note to do it differently next time. There is no shorter path to career wedding dresses fulfillment.
Naar boven

IP Gelogd
Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af